We zijn er weer - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Henk en Wilma - WaarBenJij.nu We zijn er weer - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Henk en Wilma - WaarBenJij.nu

We zijn er weer

Blijf op de hoogte en volg Henk en Wilma

04 Juni 2017 | Oeganda, Moroto

Na een prima vlucht landen we woensdagavond in Entebbe. Dan reizen we nog een dik uur om in ons gastenverblijf in Kampale aan te komen. Florence haalt ons van het vliegveld en natuurlijk kletsen we eerst nog een tijdje en zakken om half twee ’s nachts vermoeid in ons bed.
Mama Rose is de eigenaresse van het gastenverblijf en ook een vriendin van Florence, zij komt ons welkom heten de volgende dag. We regelen onze zaakjes in Kampala, zoals geld wisselen en simkaartjes met internet. We doen nog wat boodschappen, alvorens we een lunch nemen. Het begint behoorlijk te regenen, een tropische bui van anderhalf uur. Onze auto is niet waterproof. Florence wordt kletsnat, bij de chauffeur regent het binnen vanuit het “open” dak. Ook achterin plenst het. We kunnen er wel lol om hebben. Henk probeert met een klein lapje nog wat te redden.

De volgende dag vertrekken we naar onze eerste overnachtingsplek in Mbale. In de avonden hebben we gesprekken met Florence en ondertussen genieten we overal van het heerlijke voedsel wat ze hier maken.
Het is regentijd hier en elke dag “genieten” we mee van deze zegen voor de Oegandezen. Een zandweg in de zon, is niet zo fijn vanwege al het stof, maar de regen geeft ook de nodige problemen.

We zijn zaterdag aangekomen op onze eindbestemming in Moroto. Ons huis staat klaar, maar de sleutel is kwijt. Er is 1 sleutel en die is per ongeluk meegenomen naar Kampala door iemand.
Als het goed is, komt die maandag terug en kunnen we dan ons eigen huisje in. Ondertussen slapen we in het gastenhuis in Moroto, die ook mede beheerd wordt door Florence.
Vandaag, zondag, nemen we lekker rust en we hebben vanmorgen een samenkomst gehad met Florence en de meisjes die hier zijn.

• 04 Juni 2017 - 23:56

Elise:

Wat een lange reis van Nederland naar de plek van bestemming! Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Wat jammer dat iemand de sleutel had meegenomen. Fijn dat jullie in het gastenverblijf terecht konden. Mooi om alle foto's te zien en knuffel aan Florence!!!

• 05 Juni 2017 - 08:58

Ineke :

Ja....je weet direct weer waar je bent...Afrika. daar is er maar 1 sleutel en die is aan de andere kant van het land. Maar gelukkig is er altijd even een andere slaapplaats

• 05 Juni 2017 - 09:50

Mariette:

Fijn dat de reis, ondanks de regen, goed verlopen is. Mooi om de foto's te zien en vooral van Florence!
    Lieve groetjes

• 05 Juni 2017 - 10:29

Peter En Gerja:

Hey Henk en Wilma en Florence!
    Fijn dat jullie op plaats van bestemming zijn aangekomen en genieten van elkaars aanwezigheid. Hopen dat vandaag de sleutel komt. We blijven jullie berichten volgen.
    Dikke knuffel ook voor Florence!

• 05 Juni 2017 - 11:58

Astrid:

Mooi om jullie met Florence te zien en veilig zijn aangekomen na zo n lange reis. Een hele fijne tijd gewenst. Wij reizen met jullie mee. Lieve groet van As xx

• 05 Juni 2017 - 18:23

Eric En Krista:

Mooi om Florence haar stralende gezicht te zien! Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn en we hopen dat vandaag de sleutel komt. Groetjes.