laatste dagen en weer thuis - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Henk en Wilma - WaarBenJij.nu laatste dagen en weer thuis - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Henk en Wilma - WaarBenJij.nu

laatste dagen en weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Henk en Wilma

18 Juni 2017 | Oeganda, Moroto

Vrijdag vertrekken we om negen uur al uit Mbale. Ons plan is om die middag in Kampala nog even bij het leuke vissersplekje Gaba aan het Victoriameer te kijken. Ondanks de voorspoedige reis, valt dit plan in het water. Vlak voor Kampala barst er hevige regen en onweer los. Dat maakt dat we lekker naar ons gastenverblijf gaan. Daar aangekomen is het droog en knapt het weer snel op. De hele avond kunnen we buiten zitten praten. Het is altijd weer een wonder dat we zonder problemen, pech of ongelukken zover zijn gekomen. Het verkeer is een grote chaos.
Onze chauffeur deed het tot zover goed. Hij is hier waarschijnlijk ook wel blij om, want hij besluit een avondje te gaan stappen. Vrijdag nacht haalt hij de zoon van Florence nog van het vliegveld en zaterdagochtend zal hij om tien uur weer bij ons zijn.
Florence kan hem niet bereiken, wanneer hij niet komt. Pas om half twaalf komt hij met “onze” gehuurde auto aan. Omdat hij het zo goed deed, voor deze keer geen probleem. Totdat hij ons naar het vissersplaatsje brengt. Henk roept een keer keihard: “Paul!” Dan brengt hij verschrikt zijn auto op het goede spoor. Regelrecht rijdt hij op de verkeerde weghelft bijna tegen een boda boda aan. Paul lijkt de draad kwijt te zijn, hij kan de rechte weg niet houden en als hij ons dropt, valt hij als een blok in slaap in de auto. Wanneer we ons, na ons leuk uitstapje aan het Victoriameer, bij hem melden is hij nauwelijks wakker te krijgen. Dan merken we hoe hij naar drank ruikt en ons op de terugweg weer in gevaar brengt. Hij parkeert zijn auto achter het gastenhuis en valt weer in slaap. We hebben hem laten slapen en besluiten dat we ons niet met onze auto en deze chauffeur naar het vliegveld laten brengen. Al snel wordt er via, via, een taxi geregeld. En zo komen we alsnog veilig op het vliegveld aan zaterdag.
Ondertussen genieten we de afgelopen dagen van alle mooie taferelen onderweg, de prachtige vogels en natuurlijk de laatste gesprekken.
Zondagmorgen in alle vroegte landen we op Schiphol en op het moment van dit schrijven is alle was al bijna weer droog. Heerlijk dat het hier ook zulk mooi weer is, dan is de overgang voor ons ook niet zo groot.
Ieder die dit dagboek heeft gelezen willen we hartelijk bedanken voor jullie bemoedigingen in dit dagboek, of daarbuitenom!

• 18 Juni 2017 - 18:40

Elise:

Heftig dat de chauffeur Paul dronken was! Fijn dat jullie een taxi hebben kunnen boeken naar het vliegveld. Mooi dat jullie veilig terug zijn!!!!

• 19 Juni 2017 - 08:06

Els Pedeboom:

Welkom thuis. Inderdaad bijzonder hoe alles goed gaat